hipertensiune

Simptomele tensiunii arteriale crescute

Există un mit potrivit căruia persoanele cu tensiune arterială ridicată vor simți simptome precum nervozitatea, transpirația, dificultatea de a dormi sau înroșirea feței.

Tensiunea arterială ridicată este însă un „ucigaș tăcut” fără simptome. Cei ce ignoră tensiunea arterială mărită, crezând că un anumit simptom sau semn îi va avertiza cu privire la această situație, se expun unor riscuri de înrăutățire a stării de sănătate.

Dacă căutați o listă de simptome și semne de tensiune arterială crescută (hipertensiune arterială), nu le veți găsi aici. Acest lucru se datorează faptului că, de cele mai multe ori, nu există niciunul.

Important: nu încercați să vă diagnosticați. Diagnosticul clinic trebuie efectuat numai de către un medic. Echipa de medici cardiologi din cadrul Centrului Multidisciplinar Bella Praxis vă poate ajuta în acest sens.

În majoritatea cazurilor, tensiunea arterială crescută nu cauzează dureri de cap sau sângerări nazale, cu excepția cazului de criză hipertensivă. Aceasta este o urgență medicală instalată atunci când tensiunea arterială este de 180/120 mm Hg sau mai mare. Dacă tensiunea arterială este neobișnuit de ridicată și aveți cefalee sau sângerări nazale și vă simțiți rău, așteptați cinci minute și măsurați-vă din nou tensiunea. Dacă tensiunea rămâne la 180/120 mm Hg sau mai mare, solicitați ajutor medical de specialitate.

Dacă întâmpinați dureri de cap severe sau sângerări nazale și nu vă simțiți bine, contactați medicul deoarece acestea ar putea fi simptome ale altor afecțiuni.

Alte simptome înrudite

O varietate de simptome pot fi legate indirect, nefiind întotdeauna cauzate de tensiunea arterială ridicată, cum ar fi:

Pete de sânge în ochi

Punctele de sânge din ochi (hemoragie subconjunctivală) sunt mai frecvente la persoanele cu diabet zaharat sau hipertensiune arterială. Totuși, niciuna dintre aceste afecțiuni nu cauzează pete de sânge în ochi. Medicul oftalmolog poate fi capabil să detecteze leziuni ale nervului optic cauzate de tensiunea arterială netratată.

Inflamarea feței

Înroșirea feței apare atunci când se dilată vasele de sânge de pe față. Poate să apară în mod imprevizibil sau ca răspuns la anumiți factori declanșatori. Printre aceștia se numără expunerea la soare, vreme rece, alimente picante, vânt, băuturi calde și produse de îngrijire a pielii. Înroșirea feței poate apărea și ca rezultat al stresului emoțional, al expunerii la căldură sau apă caldă, al consumului de alcool și al exercițiului fizic. Toate acestea pot temporar să crească tensiunea arterială. În timp ce înroșirea feței poate apărea atunci când tensiunea arterială este mai mare decât în ​​mod obișnuit, tensiunea arterială crescută nu este cauza erupțiilor de pe față.

Ameţeală

În timp ce amețelile pot fi un efect secundar al unor medicamente pentru tensiunea arterială, acestea nu sunt cauzate de tensiunea arterială crescută. Totuși, amețelile nu trebuie ignorate, mai ales dacă debutul este brusc. Amețelile bruște, pierderea echilibrului sau a coordonării și dificultățile de mers pe jos sunt semne de avertizare a unui accident vascular cerebral. Tensiunea arterială ridicată este un factor de risc principal pentru accidentul vascular cerebral.

Sursa: American Heart Organisation